Saturday, May 25, 2013

PENDOSA SEPERTI AKU ,MASIH PUNYA RUANG ~~~

Aku adalah PENDOSA
Setiap hari aku x lari dari melakukan Dosa
Antara Sedar atau tidak 
walaupun sekecil zarah,

Aku adalah PENDOSA
Sering merintih didalam Jiwa
Ketenangan yg hadir seringkali direntap
Masih ada sekelumit perasaan 
Maha mencengkam didalam Diri
Kerana tidak mampu melakukan yang terbaik..

Aku adalah PENDOSA
sering meminta minta kepada allah
sehingga pernah merasa malu 
kepada yang Maha Kuasa
Yaallah aku adalah pendosa
terimalah TAUBATKU....

Aku adalah PENDOSA
didalam diri sringkali bertelagah
Antara dua  perasaan 
yang aku sendiri tak mengetahui
yaallah,lapangkan dada ini...

Aku adalah PENDOSA
namun aku percaya 
diriku tidak sendirian 
kerana ada allah disisiku
aku dpt merasakan ketika hati diburu penyesalan
didalam setiap sujud
didalam setiap doa


"YAALLAH AKU ADALAH PENDOSA,
TERIMALAH TAUBATKU YAALLAH
TUNJUKKANLAH JALAN KEBENARAN
PIMPINLAH AKU KEJALANMU YAALLAH
AGAR HIDUPKU LEBIH BERMAKNA"....


Nukilan: Jentayu Merah

No comments:

Post a Comment